اخبار

هم زمان با هفته پژوهش دستاوردهای طرح های کلان ملّی در معرض نمایش عموم قرار می گیرند.

هم زمان با هفته پژوهش دستاوردهای طرح های کلان ملّی در معرض نمایش عموم قرار می گیرند.
دبیر ستاد طرح های کلان ملّی از برگزاری نمایشگاهی از طرح های کلان ملّی پژوهش و فنّاوری همزمان با هفته پژوهش در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران خبر داد.

دکتر سید مهدی سجادی فر، دبیر ستاد طرح های کلان ملّی دبیرخانه شورای عالی عتف در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورا با اعلام این مطلب افزود: این نمایشگاه 23 تا 26 آذر ماه برگزار خواهد شد و قرار است طی آن بیش از 20 طرح از 47 طرح کلان ملی مصوب در شورای عالی عتف در معرض نمایش عموم قرارگیرد.

وی افزود: در این نمایشگاه طرح هایی ارائه می شوند که بخشی از فرآیند مطالعاتی و طراحی آن‌ها طی شده باشد.

سجادی فر با بیان اینکه قرار است بخشی از دستاوردهای علمی و فنّاورانه طرح های کلان در اختیار بازدیدکنندگان قرار گیرد خاطرنشان کرد: براساس یک برنامه زمان بندی شده قرار است تا مجریان طرح های کلان ملّی برای ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه فعالیت و میزان پیشرفت هر طرح در محل نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی افزود: چنانچه طرحی در فاز توسعه‌ای و ارائه محصول باشد محصول یا قطعات تولید شده  نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سیاست های علمی کشور اظهار داشت: اطلاعات مربوط به طرح ها به صورت پوستر، استند، فیلم کوتاه و یا اسلاید به علاقمندان ارائه خواهد شد.

دبیرخانه شورای عالی عتف با توجه به پیشینه و فعالیت‌های صورت گرفته درکمیسیون‌های تخصصی در دی ماه 1390 تعداد 36 طرح کلان ملّی پژوهش و فنّاوری را با همکاری دستگاه‌های اجرایی تدوین کرد و در کمیسیون دائمی به تصویب رسانید. بدین ترتیب تا پایان سال 1392 تعداد 47 طرح کلان ملّی پژوهش و فنّاوری به تصویب شورای عالی رسید.

23 تا 26 آذرماه به نام هفته پژوهش شناخته می شود و هر ساله نهادهای متولی علم و فنّاوری برنامه‌های خاص خود را ارائه می کنند.

پایان پیام

 

۱۶ آذر ۱۳۹۳ ۱۲:۵۲
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۷,۴۷۵