اخبار

آخرین وضعیت ستاد طرح‌های کلان ملی

آخرین وضعیت  ستاد طرح‌های کلان ملی
دکتر سجادی‌فر دبیرستاد طرح‌های کلان از تخصیص 21 میلیارد بودجه هزینه ای به طرح‌های کلان ملی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری، دکتر سجادی فر دبیر ستاد طرحهای کلان در خصوص آخرین وضعیت این ستاد از تخصیص 210 میلیارد ریال بودجه هزینه ای سال 93به طرح‌های کلان ملی خبر داد و افزود مبلغ 145 میلیارد ریال از بودجه هزینه ای را دریافت و اعتباربودجه تملک دارایی هنوز تخصیص داده نشده است.

سجادی‌فر از توسعه نرم افزار CRM   خبر داد وگفت این نرم افزار به عنوان یک پایگاه اطلاعاتی کارآمد در اختیار ستاد است و بوسیله این نرم افزار قادر هستیم اطلاعات کامل طرح‌های کلانی که در این برنامه قرار دارد بازیابی کنیم و گزارش کلی از اطلاعات طرح‌ها را ایجاد نماییم. همچنین با تعریف سطوح دسترسی، دبیران کمیسیون‌ها، مدیران طرح‌ها و کارشناسان دبیرخانه طرح‌های کلان قادر خواهند بود به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند.

وی در ادامه گفت: برنامه مدیریت پروژه به مرحله قرارداد رسیده است و هدف از بکارگیری این برنامه مشخص شدن اقلام اطلاعاتی مورد نیاز دبیرخانه در هر طرح کلان ملی جهت کنترل پیشرفت فیزیکی و کنترل بودجه‌ای هر طرح، کدینگ زیرپروژه‌های هریک از طرح‌هااز طریق طراحی فرم‌های الکترونیکی خواهدبود.

دبیرستاد طرح‌های کلان ملی در پایان از آماده‌سازی پیش‌نویس دستورالعمل مدیریت راهبردی طرح‌های کلان خبر داد و اظهار داشت: پس از دو جلسه با معاونین پژوهشی دستگاه‌های عضوکارگروه تدوین، اصلاحات این دستورالعمل صورت گرفته و در حال تنظیم برنامه نشست کارگروه اصلی هستیم.

وی همچنین به مصوبه جلسه شانزدهم شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری اشاره کرد و گفت: مقرر شدکارگروهی با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فنّاوری؛  نیرو؛ نفت؛ صنعت، معدن و تجارت؛ ارتباطات و فنّاوری اطلاعات؛ دفاع و پشتیبانی نیرو­های مسلح؛  معاون علمی و فنّاوری رئیس جمهور؛ معاون برنامه­ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور؛ روسای دانشگاه­های تهران؛ صنعتی امیرکبیر؛ علوم پزشکی تهران؛ علامه طباطبائی و آزاد اسلامی تشکیل شود.

وی ادامه داد: کارگروه مذکور موظف است پیشنهاد خود را در خصوص نحوه تامین اعتبار هر یک از طرح­های کلان تأیید شده در قالب سهم عتف، دستگاه اجرایی و بخش خصوصی (در صورت وجود) و اصلاح ساختار اجرایی آنها براساس نتایج کارگروه­های ارزیابی به جلسه آتی شورای عالی ارائه نماید.

انتهای پیام
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۷:۱۸
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۷,۶۱۱