اخبار

نهایی شدن پیش نویس دستورالعمل مدیریت و راهبری طرح‌های کلان ملی جهت طرح در جلسه آتی شورای عالی عتف

نهایی شدن پیش نویس دستورالعمل مدیریت و راهبری طرح‌های کلان ملی جهت طرح در جلسه آتی شورای عالی عتف
در جلسه ای با حضور دکتر محمد فرهادی نایب رئیس شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری پیش نویس دستورالعمل مدیریت و راهبری طرح‌های کلان ملی جهت طرح در جلسه آتی شورا نهایی شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری، در راستای اجرای مصوبه شانزدهمین جلسه شورای عالی عتف کارگروهی با حضور دکتر محمد فرهادی نایب رئیس شورای عالی عتف جهت بررسی پیش‌نویس دستورالعمل مدیریت راهبردی طرح‌های کلان ملی مصوب شورای عالی عتف ا حضور اعضاء  تشکیل شد که در این جلسه پیش نویس مورد بررسی و تایید اعضا قرار گرفت.

در این جلسه دبیرخانه شورای عالی عتف به تشریح مهمترین موارد لحاظ شده در تدوین دستورالعمل پرداخت. این موارد در دو بخش ساختار اجرایی و تامین مالی ارائه شد.

از موارد ذکر شده در بخش ساختار اجرایی می توان به دسته بندی طرح های کلان ملی بر اساس ماهیت پژوهش، جنس خروجی و بازار نهایی و تعیین سهم شورای عالی عتف در تأمین منابع مالی طرح های کلان، متناظر با دسته بندی هر طرح اشاره کرد.

پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز برای طرحها، به تفکیک سهم شورای عالی عتف و سهم دستگاه‌های سفارش دهنده و شفاف سازی تعهدات مالی طرفین (عتف و سفارش‌دهنده) از موارد ذکر شده در بخش تامین مالی این دستورالعمل است.

براساس مصوبه شانزدهمین جلسه شورای عالی عتف مقرر شد کارگروهی با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فنّاوری؛ نیرو؛ نفت؛ صنعت، معدن و تجارت؛ ارتباطات و فنّاوری اطلاعات؛ دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح؛ معاون علمی و فنّاوری رئیس جمهور؛ معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، روسای دانشگاه‌های تهران؛ صنعتی امیرکبیر؛ علامه طباطبائی؛ علوم پزشکی تهران و آزاد اسلامی تشکیل تا در خصوص نحوه تأمین اعتبار هر یک از طرح‌های کلان ملی مصوب در قالب سهم عتف، دستگاه اجرایی و بخش خصوصی (در صورت وجود) و اصلاح ساختار اجرایی آنها پیشنهادی به جلسه آتی شورای عالی ارائه شود.

شایان ذکر است که دبیرخانه شورای عالی عتف به منظور تدوین پیش‌نویس دستورالعمل مدیریت و راهبری طرح‌های کلان ملی کمیته کارشناسی با حضور نمایندگان و کارشناسان معرفی شده از سوی دستگاه­ های عضو کارگروه تشکیل داد و پس از بحث و بررسی، پیش­نویس دستورالعمل مدیریت و راهبری طرح‌های کلان ملی در کمیته کارشناسی را تدوین نمود. پیش نویس تهیه شده طی دو جلسه با حضور معاونین پژوهش و فنّاوری دستگاه‌های عضو کارگروه بررسی، اصلاح و تکمیل گردید.

پیش نویس مذکور در جلسه آتی عتف به منظور تصویب نهایی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام
۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۵,۳۰۲