اخبار

در حاشیه یکصد و هفدهمین جلسه کمیسیون تخصصی انرژی شورای عالی عتف صورت گرفت:

آیین تودیع و معارفه دبیر کمیسیون انرژی با حضور دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد

آیین تودیع و معارفه دبیر کمیسیون انرژی با حضور دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد

یکصد و هفدهمین جلسه کمیسیون تخصصی انرژی شورای عالی عتف در تاریخ یکشنبه 98/8/12 برگزار شد که ضمن خوش‌آمد و معارفه اعضای جدید، جناب آقای دکتر خاوندی به عنوان دبیر جدید این کمیسیون معرفی و از زحمات و خدمات آقای دکتر فصیحی به عنوان دبیر در طول دوره تصدی از سوی آقای دکتر برومند، دبیرکل شورای عالی عتف قدردانی به عمل آمد.

همچنین موضوع طرح ذخیره‌سازی گاز طبیعی مطرح شد و ضمن ارائه آخرین وضعیت طرح توسط کارفرمای مشترک طرح (شرکت ملی گاز) محدوده طرح جدید و اسناد مناقصه تهیه شده مورد تایید اعضای کمیسیون قرار گرفت و مقرر شد از طریق فراخوان نسبت به شناسایی دانشگاه‌ها و مراکز همکار واجد شرایط توسط شرکت مهندسی توسعه گاز اقدام شود و تصمیم‌گیری در مورد مجری محوری طرح کلان ملی به وزارت نفت واگذار شد.

علاوه بر این موضوع طرح کلان ملی شبکه هوشمند برق مطرح شد و گزارش پیشرفت طرح توسط مجری طرح کلان و همکاران ایشان به اعضای جلسه ارائه شد. درخواست مجری طرح مبنی بر: «تعمیم محدوده طرح به آب و گاز علاوه برق» و «حمایت از توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان مبتنی بر پلتفرم‌های تولیدشده در این طرح در قالب‌های مختلف به اضافه‌ی ایجاد یک صندوق ویژه طرح برای حمایت از کسب و کارهای مرتبط مطرح شد و مقرر شد در خصوص تعمیم محدوده طرح در مورد آب، وزارت نیرو تصمی‌گیری نماید و در مورد گاز نیز با وزارت نفت رایزنی شود. همچنین مقرر شد در جلسه دیگری به تفصیل درباره جزییات طرح و محتوای ارزشمند آن به ویژه در زمینه توسعه کسب و کارها و جلب مشارکت بخش خصوصی هم‌فکری شود.

۱۳ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۰۷
تعداد بازدید : ۲,۴۹۲